Is het jouw passie om leerlingen met een ondersteuningsbehoefte te begeleiden?
Denk jij in kansen en mogelijkheden?
Dan zijn wij op zoek naar jou!
Onderwijscollectief VPR zoekt z.s.m. een:
Docent LB/LC OPDC Rochade m/v (0,8 fte)
Wie zijn wij?
Onderwijscollectief VPR is een samenwerkingsverband voor primair en voortgezet onderwijs en heeft de taak om samen met scholen, gemeenten en andere partners op Voorne-Putten en Rozenburg te zorgen voor passend onderwijs. We willen dat leerlingen een ononderbroken ontwikkelingsproces kunnen doorlopen en dat leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een plek in het onderwijs krijgen die bij hen past. Een belangrijke maatschappelijke opgave die wij met passie, lef en visie uitvoeren. Alles wat we ontwikkelen en doen staat in het belang van de leerlingen in onze regio.
Rochade
OPDC Rochade is een voorziening binnen Onderwijscollectief VPR en biedt onderwijs en ondersteuning aan leerlingen die enkele vaardigheden missen die nodig zijn om optimaal te kunnen functioneren op school. Bij OPDC Rochade volgt de leerling een niet vrijblijvend programma om binnen enkele maanden een nieuwe start te kunnen maken. Het doel is volledige terugkeer naar de school van herkomst. De leerlingen blijven ingeschreven staan op de school van herkomst en deze school houdt de verantwoordelijkheid voor het onderwijsproces.
De leerlingen zijn maximaal drie dagen per week bij OPDC Rochade, voor een periode van maximaal drie maanden. Op de andere twee dagen volgende de leerlingen lessen op de school van herkomst. Op deze dagen vindt er begeleiding plaats aan de leerling en de school door de docent en de coach.
De groep bestaat uit maximaal tien leerlingen. Bij OPDC Rochade zijn vanuit Onderwijscollectief een docent, een coach en een orthopedagoog werkzaam. De LO-lessen worden verzorgd door een vakdocent (momenteel staat hier een vacature voor open).
Leerlingen die bij Rochade zijn geplaatst hebben vaak te kampen met meer-dimensionele problemen. Daarom werkt de docent in de dagelijkse praktijk intensief samen met een vaste coach, die de leerlingen, die zeer intensieve individuele begeleiding nodig hebben, begeleidt.
De docent en coach zijn op elkaar ingespeeld en bespreken wekelijks de gang van zaken per leerling.
Toekomst
Binnen het werkgebied van ons samenwerkingsverband (Voorne-Putten en Rozenburg) onderzoeken we momenteel de mogelijkheden om een expertisecentrum op te richten waardoor er voor meer leerlingen thuisnabij onderwijs kan worden georganiseerd. Daar zal het aanbod van Rochade in worden meegenomen. Dit kan tot gevolg hebben dat OPDC Rochade in de toekomst een onderdeel gaat worden van dit expertisecentrum of hier een specifieke plek binnen krijgt. De toekomst ligt dus nog open. We vragen van onze docent om flexibel en pro-actief in deze ontwikkelingen mee te denken en te ontwikkelen.
Wat ga je doen?
Wat vragen wij?
Wat bieden wij?
Word jij onze nieuwe collega?
Graag ontvangen wij jouw sollicitatie uiterlijk donderdag 29 augustus 2024 via e-mailadres: administratie@onderwijscollectiefvpr.nl
Na deze datum vindt de briefselectie plaats. Als u wordt uitgenodigd voor een gesprek ontvangt u hiervoor een uitnodiging in de week van 2 september. De eerste gespreksronde vindt plaats op dinsdag 17 september 2024 in de ochtend. De tweede gespreksronde is op dinsdag 24 september 2024 in de middag. In deze procedure kunnen wij referenties opvragen. Een ontwikkelassessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Meer informatie?
Meer informatie over ons samenwerkingsverband vind je op onze website: https://www.onderwijscollectiefvpr.nl/. Specifieke informatie over Rochade vind je hier: https://www.onderwijscollectiefvpr.nl/voortgezet-onderwijs/rochade/
Vragen over de inhoud van de vacature kan je stellen aan Manager VO Mevr. Marit Bennis: 06 1596 0177 of m.bennis@onderwijscollectiefvpr.nl.
NB: in verband met de zomervakantie is mevr. Bennis in de periode van vrijdag 12 juli t/m maandag 26 augustus telefonisch niet bereikbaar. U kunt uw vragen dan per email stellen. Houdt u dan rekening met een langere reactietijd.